مجله ریکو

انتقال تجربه از هاله حسین زاده
انتقال تجربه از هاله حسین زاده، معاونت امور بینالملل بانک سامان داستان جعبههای جادویی قدردانی سازمانی هاله حسینزاده، معاون بینالملل بانک سامان است. او یکی از افرادی است که مراحل رشد حرفهای خود در کارش را آهسته و پیوسته طی کرده است. در خلال این مسیر شغلی، قدردانی از … ادامه مطلب

چگونه فرهنگ سازمانی را ارتقاء دهیم؟
چگونه فرهنگ سازمانی را ارتقاء دهیم؟ یکی از مهمترین مسائلی که سازمانها با آن روبرو هستند، نواقص واضح و دردسرساز فرهنگ سازمانی آنهاست. برای بسیاری از مدیران که به تازگی هدایت یک مجموعه را بر عهده میگیرند مقابله با این نواقص باید در اولویت قرار بگیرد، اما اغلب یا اهمیت … ادامه مطلب

اثر پیگمالیون در مدیریت
اثر پیگمالیون در مدیریت رابطۀ مدیر و کارکنانش فراتر از تنها یک رابطۀ سلسله مراتبی در سازمان است. هر دو طرف میتوانند بر یکدیگر اثر داشته باشند و عملکرد طرف مقابل را تحت تأثیر قرار دهند. برای مثال، مدیری که بیش از حد سختگیر باشد کارکنانش را از کار دلزده … ادامه مطلب

چگونه ارزشهای سازمانی را نهادینه کنیم؟
چگونه ارزشهای سازمانی را نهادینه کنیم؟ بسیاری از مدیران زمانی که سکان هدایت یک مجموعه را به دست میگیرند، با مشکلات متعددی روبرو میشوند که ثمرۀ مدیریت ناقص پیشینیان آنهاست. تلاش برای رفع این مشکلات بهجامانده از گذشته در بسیاری اوقات ارتباط نزدیکی با ارزشهای سازمانی پیدا میکند و این … ادامه مطلب

ایدههای افزایش احساس تعلق کارکنان
ایدههای افزایش احساس تعلق کارکنان اگر مطالب ما مربوط به احساس تعلق کارکنان را مطالعه کرده باشید، حتماً با این چالش روبرو شدهاید که چطور طرح مخصوص به سازمان خودتان را با ویژگیها و مشخصات ایدهآل طراحی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. جواب این سوال در این واقعیت نهفته … ادامه مطلب

CFR چیست؟
چگونه گفتوگو، بازخورد و قدردانی مستمر به بهبود عملکرد کارکنان کمک میکند؟ بهبود عملکرد کارکنان بدون اینکه نیاز باشد هزینههای کلان و مستمر صرف آن کنید، آرزوی هر مدیری است. گاهی اوقات برخی مدیران بدون اینکه به کارمندان خود دلیلی برای عملکرد بهینهتر بدهند، انتظار دارند کارکنانشان بیشتر برای موفقیت … ادامه مطلب