مجله ریکو

بازخورد یا فیدبک چیست
قدردانی سازمانی

بازخورد یا فیدبک چیست؟

بازخورد یا فیدبک چیست؟ هر کاری که مدیر در یک جایگاه انجام می‌دهد و هر تصمیمی که می‌گیرد، بر روی عملکرد خروجی سازمان اثر می‌گذارد. حالا اگر مدیر بسته به ویژگی‌های این خروجی بخواهد تغییراتی در تصمیمات خود انجام دهد، بازخورد یا فیدبک‌گیری صورت گرفته است. بازخوردها می‌توانند در عملکرد … ادامه مطلب

تعلق سازمانی

چگونه احساس تعلق کارکنان را افزایش دهیم؟

چگونه احساس تعلق کارکنان را افزایش دهیم؟ احساس تعلق کارکنان یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که تمایل آنها برای باقی‌ماندن در یک مجموعه و ادامه دادن همکاری خود با آن را مشخص می‌کند. اگر در خصوص تئوری‌های مرتبط با این حس مطالعه کنید، می‌بینید که ارتباط آن با بازدهی کاری، … ادامه مطلب

تعلق سازمانی

چگونه در تیم‌های دورکار احساس تعلق را افزایش دهیم؟

چگونه در تیم‌های دورکار احساس تعلق را افزایش دهیم؟ اگر مطالب ما در خصوص احساس تعلق، اثرات و نحوۀ تقویت آن در سازمان را مطالعه کرده باشید، احتمالاً چارچوبی از آنچه در فضای مجموعۀ خود باید انجام دهید را به دست آورده‌اید. با وجود این، موقعیت‌هایی وجود دارد که دانسته‌های … ادامه مطلب

استراتژی قدردانی سازمانی
قدردانی سازمانی

تدوین استراتژی قدردانی در سازمان

تدوین استراتژی قدردانی در سازمان اگر مطالب قبلی ما در خصوص قدردانی سازمانی را مطالعه کرده باشید، الان باید در جایگاهی باشید که بدانید این مفهوم برای سازمان به چه معناست و چرا باید به آن اهمیت بدهید. پیش از این به وفور در خصوص رابطۀ قدردانی با دلبستگی و … ادامه مطلب

انتقال تجربه از هاله حسین‌زاده
گفتگو

انتقال تجربه از هاله حسین زاده

انتقال تجربه از هاله حسین زاده، معاونت امور بین‌الملل بانک سامان   داستان جعبه‌های جادویی قدردانی سازمانی هاله حسین‌زاده، معاون بین‌الملل بانک سامان است. او یکی از افرادی است که مراحل رشد حرفه‌ای خود در کارش را آهسته و پیوسته طی کرده است. در خلال این مسیر شغلی، قدردانی از … ادامه مطلب

ارتقاء قدردانی سازمانی
مدیریت منابع انسانی

چگونه فرهنگ سازمانی را ارتقاء دهیم؟

چگونه فرهنگ سازمانی را ارتقاء دهیم؟ یکی از مهم‌ترین مسائلی که سازمان‌ها با آن روبرو هستند، نواقص واضح و دردسرساز فرهنگ سازمانی آن‌هاست. برای بسیاری از مدیران که به تازگی هدایت یک مجموعه را بر عهده می‌گیرند مقابله با این نواقص باید در اولویت قرار بگیرد، اما اغلب یا اهمیت … ادامه مطلب