شرکت رمیس

شرکت رمیس

شرکت رمیس

مجموعه رمیس، یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه ارائه راهکارهای راه‌اندازی و تجهیز زیرساخت‌های دیجیتال برای سازمان‌های بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی است. این شرکت در سال ۱۳۸۰ به همت گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر تاسیس شد و اکنون یکی از رهبران صنعت فناوری اطلاعات در کشور به شمار می‌رود. رمیس از واحدهای مختلفی از جمله، دفتر مرکزی، انبار و مرکز آموزش ارژنگ تشکیل شده است.

مشخصات عمومی مجموعه

تعداد همکاران: +۲۵۰ نفر
صنعت: فناوری اطلاعات
سال تاسیس: ۱۳۸۰
شماره تلفن: ۰۲۴۲۰۸۴۰۰۰
رسانه‌ها: سایت | لینکدین
آغاز همکاری: اردیبهشت ۱۴۰۱ – در حال همکاری
محل: تهران

درباره دپارتمان منابع انسانی شرکت رمیس

دپارتمان منابع انسانی در شرکت رمیس، یکی از واحدهای باسابقه این شرکت است که از سال‌های نخستین تاسیس شرکت، تشکیل شد تا علاوه بر رسیدگی به فرآیندهای پایه منابع انسانی، بتواند نقش مهمی در حوزه‌های توسعه‌ای در مجموعه رمیس ایفا کند. فرهنگ سازمانی یکی از حوزه‌های توسعه‌ای در رمیس است که از سوی رهبران و مدیران ارشد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از جمله نشر ارزش‌های سازمانی در در تمام رده‌ها و فرآیندهای اجرایی. این ارزش‌ها عبارتند از: «کار گروهی، خلاقیت و نوآوری، تعهد و مسئولیت‌پذیری، صداقت و رازداری، توانمندسازی، مشتری‌مداری، احترام، نتیجه‌گرایی، چابکی، تمامیت، همدلی»

یکی دیگر از ابعاد مهم منابع انسانی در مجموعه رمیس، داده‌محوری آن‌هاست. این مجموعه در پاییز هر سال با اجرای طرح سنجش نگرش به داده‌های ارزشمندی از شرایط همکاران در ابعاد مختلف دسترسی پیدا می‌کند. این داده‌ها به نوعی مشق سال بعد تیم منابع انسانی است برای بهبود فرآیندها و شرایط زیست همکاران در مجموعه رمیس؛ و باعث شده تا همواره رهبران و مدیران ارشد شرکت در تصمیم‌گیری‌های کلان و استراتژیک مجموعه، از مشاوره‌ها و توصیه‌های اجرایی دپارتمان منابع انسانی بهره بگیرند.

شرکت رمیسهمکاری‌ مجموعه‌های رمیس و ریکو

بررسی مصاحبه‌های خروج همکاران و نیز نتایج اجرای طرح سنجش نگرش در سال‌های گذشته رمیس، نشان داد که شاخص قدردانی و حس دیده‌شدن یکی از معیارهایی بوده که از نظر همکاران در محیط کار، کمتر به آن توجه می‌شود. علی‌رغم این‌که مجموعه رمیس در حوزه‌های رفاهی و رشد حرفه‌ای همکاران، یکی از شرکت‌های نوآور و پیشرو به حساب می‌آید.

در تکاپوی بررسی راهکارهای مختلف از سوی همکاران منابع انسانی رمیس، آن‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۱ با تیم نوپای ریکو آشنا شدند. رمیس نخستین شرکتی است که از اپلیکیشن ریکو برای ترویج فرهنگ قدردانی و ارزش‌های سازمانی‌شان استفاده کرده‌اند؛ که این استفاده همچنان در سال سوم نیز ادامه دارد.

در ویدئوی زیر، رسول نوری (مدیر سابق منابع انسانی رمیس) و آزاده دودانگه (سرپرست سابق توسعه منابع انسانی رمیس) در ارائه‌ای که در هیجدهمین کنفرانس بین‌المللی توسعه منابع انسانی داشتند، تجربیات‌شان را از اجرای برنامه‌های فرهنگ سازمانی و اپلیکیشن ریکو با شرکت‌کنندگان در میان گذاشتند.

فعالیت‌های شاخص فرهنگ قدردانی در مجموعه رمیس

برگزاری دورهمی حال خوب ما – اسفند ۱۴۰۰

مجموعه رمیس از اسفند ۱۴۰۰، همزمان با روز جهانی قدردانی از همکاران (۱۱ اسفند)، ویژه‌برنامه‌ها و دورهمی‌هایی را برگزار می‌کند. نخستین دورهمی به صورت آنلاین و حضوری با همراهی تیم مدرسه اکسیژن برای گروهی از همکاران برگزار شد. بعد از آن همه‌ساله برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت این روز از سوی تیم منابع انسانی برای تمامی همکاران رمیس اجرا می‌شود.

شرکت رمیس

 

کمپین قدردانی سازمانی رمیس – شهریور ۱۴۰۱

تیم منابع انسانی رمیس در تابستان ۱۴۰۱ متوجه شد، لازم است برای افزایش حساسیت عمومی همکاران به مبحث قدردانی، ویژه‌برنامه‌ای ترتیب دهد. پس کمپینی چند روزه طراحی کردند تا در هر روز همکاران را با یکی از وجوه قدردانی آشنا شوند. همچنین آن‌ها برای اثربخشی بیشتر کمپین و افزایش تعامل همکارانش، فضای داخلی شرکت را با وسایل ریسه و برگه‌هایی تزیین کردند. علی‌الخصوص لابی که همه کارمندان حداقل دو بار در روز در آن تردد دارند. طی برگزاری این کمپین که حدود یک هفته طول کشید، هر روز کارمندان به انجام فعالیتی تشویق می‌شدند.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات این برنامه، گفتگوی تیم ریکو با آزاده دودانگه، را از طریق لینک زیر بخوانید:

بخوانید: کمپین قدردانی سازمانی چگونه انرژی همکاری رمیسی‌ها را افزایش داد؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *