ریکو | پلتفرم منابع انسانی
منو موبایل

ریکو | پلتفرم منابع انسانی

صندوق جوایز

ابزار مشوق‌های روزانه قدرشناسی

کارکنان بابت فعالیت‌های‌شان در ریکو، امتیاز می‌گیرند و از این امتیازات برای سفارش جوایز تجربه‌گرا استفاده می‌کنند. اعطای جوایز خلاقانه، مشوقی هدفمند برای رفتارسازی و تقویت احساس تعلق سازمانی است.

فرقی ندارد کودکی 5 ساله هستیم یا فردی 70 ساله؛ برای انجام‌دادن بسیاری از کارها همواره در جستجوی انگیزه‌ها و مشوق‌های بیرونی می‌گردیم. این مشوق‌ها می‌توانند در حد یک «تشکر» یا «لبخند»، ساده و بی‌هزینه باشند یا در حد اهدای یک پنت‌هاوس در محله اعیان‌نشین شهر!
در علم روانشناسی هم ثابت شده است که برای خلق یک عادت خوب، لازم است که به رفتار خوب پاداش داده شود تا تشویق به تکرار آن رفتار کند و رفته رفته آن رفتار، به عادت بدل گردد.

سازوکار صندوق جوایز

ما در محیط‌های کاری جدید نیاز داریم، تجربه همکاری بهتری برای کارکنان خلق کنیم و این موضوع مستلزم ترویج فرهنگ و آداب جدیدی در سازمان‌هاست. به همین منظور در ریکو بخشی را به نام «صندوق جوایز» در نظر گرفته‌ایم که همکاران براساس برخی فعالیت‌های‌شان، امتیازاتی دریافت می‌کنند و این امتیازات را برای دریافت جوایزی خاص خرج می‌کنند.
بخش جوایز ریکو می‌تواند شامل دو بخش عمومی و اختصاصی باشد. بخش عمومی آن مربوط به جوایزی است که ریکو برای تمام کاربرانش در همه سازمان‌ها در نظر گرفته است. این جوایز اغلب در حیطه محصولات یا خدمات تجربه‌گرا و توسعه فردی است. ریکو با شبکه تأمین‌کنندگانی که در اختیار دارد و در حال گسترش آن است، به دنبال کاهش دردسر سازمان‌ها برای تهیه هدایای سازمانی و خدمات رفاهی و ارائه تخفیف‌های سازمانی است و جوایز ریکو، پاسخ خوبی برای این مسئله پرچالش سازمانی است.
از طرفی شما می‌توانید متناسب با شرایط سازمانی‌تان، جوایز و پاداش‌هایی را برای استفاده همکاران از ریکو در نظر بگیرید. مانند سفارش دوره‌های آموزشی مرتبط، خرید وسایل شخصی، تسهیلات پزشکی و سلامت و غیره.
در صورتی‌که جوایز خلاقانه‌ای برای این بخش در نظر بگیرید، احتمال افزایش فعالیت کاربران و شانس خرج‌کردن امتیازات بدست آمده از سوی آن‌‌ها را بالاتر می‌برید. البته نباید فراموش کرد که انگیزه‌هایی مثل اهدای جوایز، صرفا محرک‌های مقطعی و بیرونی برای فعالیت همکاران در ریکو هستند.
در حالی‌که برای خلق تجربه همکاری بهتر در سازمان‌ها، لازم است انگیزه‌های درونی را در همکاران تقویت کرد؛ که این کار با آموزش‌ و مربی‌گری اصولی و مستمر در طول زمان میسر است.
این امکان، قابلیت استفاده در خدمات رفاهی سازمان‌ها را نیز دارد و سلف‌سرویسی از خدمات و کالاهای مد نظر سازمان، در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد تا بخشی از بودجه رفاهی‌شان را به انتخاب خود صرف کنند. به این شکل، دردسرهای انتخاب و تأمین کالا و خدمات رفاهی، از دوش مسئولان منابع انسانی برداشته می‌شود و براساس استراتژی‌ها و اهداف سازمانی، می‌توانند خدمات مناسبی را به کارکنان ارائه دهند.

درخواست دمو و مشاوره رایگان

برای آشنایی بیشتر با پلتفرم ریکو و امکان‌سنجی پیاده‌سازی آن در سازمان شما، به لینک زیر رفته و درخواست دمو دهید. ما طی یک روز کاری برای هماهنگی برگزاری جلسه با شما تماس می‌گیریم.

آخرین مقالات بلاگ