ابزار احوالپرسی سازمانی
کارکنان احوال روزانهشان را در مودسنج ثبت میکنند و شما میتوانید در لحظه، نمودار حسوحال آنها را در ساعات کاری ببینید؛ شاید لازم باشد اقدامی کنید. به این وسیله به کارکنان نشان میدهید، حال و احوالشان برای سازمان مهم است.
ما انسانها در ارتباطات روزانه، هر وقت به کسی میرسیم، معمولا این سوال را میپرسیم: «حالت چطور است؟» بهنوعی هم سر صحبت باز میشود و هم از حالت چهره، نوع بیان و واژگان تا حدودی متوجه میشویم حال طرف مقابل چطور است. شبیه به دو مکالمه عادی زیر:
مدیران تیمهای کاری کوچک به دلیل آنکه هر روز با همکارانشان در ارتباط هستند، متوجه حال عمومی آنها میشوند. گاهی حال یک نفر چندان خوب نیست؛ گاهی به دلایلی حال عمومی تیم در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
مدیران متعهد و دلسوز وقتی با چنین وضعیتی روبرو میشوند، تلاش میکنند تا علت را جویا شده و به آن فرد یا تیم کمک کنند تا شرایط بهتر شود.
اما در سازمانهای پرتعداد چطور؟ آیا مدیرعامل یا مسئول منابع انسانی میتواند هر روز به اتاقها و میز کار کارکنان سر زده و احوالشان را بپرسد و پای حرفهایشان بنشیند؟ احتمالا پاسخ منفی است. ولی اینگونه که نمیشود؛ نمیتوان نسبت به حال عمومی تیمهای کاری بیتفاوت بود. ثابت شده است که بهرهوری و عملکرد افراد، به حال عمومی آنها در طول روز مرتبط است و حتی در تیمهای اجایل، یکی از مهمترین ورودیها روزانه، پرسیدن حال تک تک افراد تیم است.
چاره چیست؟ چطور میتوانیم در سریعترین زمان و کمترین هزینه، با کل همکارانمان در سازمان احوالپرسی کنیم؟ کافی است این کار را به ابزار مودسنج ریکو بسپارید.
هر زمان همکاری وارد ریکو شود، در همان ابتدا مودسنج از او میخواهد حال عمومیاش را با شکلک توصیف کند و اگر دوست دارد در حد یکی دو جمله درباره احساسش بنویسد. این جملات به صورت عمومی منتشر نمیشوند و تنها مدیران ارشد از طریق داشبورد سازمانی و با رعایت حریم خصوصی به آنها دسترسی دارند. هدف از این جملات، یافتن دلایل حال خوب و بد کارکنان است تا سازمان بتواند اقدامات مناسبی برای بهبود اوضاع انجام دهد.
البته این ابزار همیشه در دسترس کارکنان است و آنها در ساعات دیگر نیز میتواند حال عمومی و احساساتشان را مجددا توصیف کنند.
تمام این دادهها در لحظه بروز شده و بهصورت نمودار برای همه نمایش داده میشود. این نمودار، حال عمومی سازمان را نشان میدهد. و مدیران ارشد میتوانند از طریق داشبورد سازمانی این وضعیت را به تفکیک تیمهای کاری نیز بررسی کنند و اگر لازم بود تصمیمی بگیرند.
با استفاده از این ابزار، کارکنان احساس اتصال بیشتری به سازمان میکنند؛ و اگر اقدامات مناسبی از طرف مدیران و تیم منابع انسانی براساس میانگین حال ثبت شده آنها صورت گیرد، این احساس اتصال دوچندان خواهد شد.
برای آشنایی بیشتر با پلتفرم ریکو و امکانسنجی پیادهسازی آن در سازمان شما، به لینک زیر رفته و درخواست دمو دهید. ما طی یک روز کاری برای هماهنگی برگزاری جلسه با شما تماس میگیریم.
حمایت از همکاران در بحرانهای اجتماعی بحرانهای اجتماعی فراگیر به شدت بر روان افراد تاثیر
نظام پیشنهادات کارکنان چیست و چه اجزایی دارد؟ مدیران اغلب شرکتهای بزرگ دنیا، از
CFR چیست و چگونه آن را در سازمان خود، اجرا کنیم؟ گفتگو، بازخورد و قدردانی (CFR)
تجربه همکاری چیست و چگونه میتوان آن را بهبود بخشید؟ یکی از موضوعاتی که
سازمان مشارکتی آیا تجربه همکاری با سازمانی دارید که کارکنان آنها در اولویتهای بعدی مدیران
تقدیر سازمانی چیست؟ | ریکو برای اینکه واقعاً در شغل خود مؤثر باشید، نیاز است