ابزار شناخت و دیدهشدن همکاران
یکی از اصول مهم در ارتباط موثر با افراد، شنیدن داستان زندگی آنها، شناختن حالوهوای آنها و یافتن نقاط مشترک برای ارتباط است. این موضوع در تیمهای کاری که افراد در تعامل طولانیمدت با یکدیگر هستند، نمود بیشتری دارد. احتمالا وقتی ما از علاقهمندیها و مهارتهای طرف مقابل آگاهتر باشیم، فضای همکاری جذابتری شکل میگیرد.
همچنین اگر بدانیم دغدغهها و ارزشهای او چیست و از چه رفتارهایی لذت میبرد و از چه رفتارهای بیزار است، میتوانیم شیوه مناسبتری در گفتگو و رفتارهایمان با فرد انتخاب کنیم.
بر همین اساس برای هر کاربر در ریکو، امکان پروفایل کاربری را ایجاد کردهایم. امکانی که به کاربران اجازه میدهد تا شناخت بهتری از همکارانشان بدست بیارند. اگرچه تکمیل پروفایل کاربری، فرصتی است برای بهتر دیدهشدن کارکنان.
یکی از اصول مهم در ارتباط موثر با افراد، شنیدن داستان زندگی آنها، شناختن حالوهوای آنها و یافتن نقاط مشترک برای ارتباط است. این موضوع در تیمهای کاری که افراد در تعامل طولانیمدت با یکدیگر هستند، نمود بیشتری دارد. احتمالا وقتی ما از علاقهمندیها و مهارتهای طرف مقابل آگاهتر باشیم، فضای همکاری جذابتری شکل میگیرد.
همچنین اگر بدانیم دغدغهها و ارزشهای او چیست و از چه رفتارهایی لذت میبرد و از چه رفتارهای بیزار است، میتوانیم شیوه مناسبتری در گفتگو و رفتارهایمان با فرد انتخاب کنیم.
بر همین اساس برای هر کاربر در ریکو، امکان پروفایل کاربری را ایجاد کردهایم. امکانی که به کاربران اجازه میدهد تا شناخت بهتری از همکارانشان بدست بیارند. اگرچه تکمیل پروفایل کاربری، فرصتی است برای بهتر دیدهشدن کارکنان.
در این پروفایل بخشهای مختلف زیر دیده میشود:
همچنین با مراجعه به صفحه پروفایل هر فرد، ریکوهای دریافتی و یا اعطایی او به دیگران دیده میشود. بررسی این ریکوها ابعاد دیگری از ویژگیهای شخصیتی کارکنان را به یکدیگر نشان میدهد.
مثلا متوجه میشویم چه رفتارهایی، او را به قدردانی و تحسین دیگران تشویق میکند و در مقابل چه ویژگیهایی در او باعث شده، سایرین از او تشکر کنند.
البته مطالعه کلی این ریکوها میتواند تا حدودی به ما نشان دهد که همکار ما چقدر به فرهنگ قدردانی (بهخصوص در جمع) پایبند است. هرچند نمیتوانیم با قطعیت در این زمینه اظهارنظر کنیم. زیرا برخی ترجیح میدهد قدردانی را بهصورت شخصی (غیرعمومی) انجام دهد؛ یا بهطور کلی چندان اهل تعاملات مجازی نیستند. به همین دلیل آنها فعالیت کمتری نسبت به سایرین در ریکو دارند.
برای آشنایی بیشتر با پلتفرم ریکو و امکانسنجی پیادهسازی آن در سازمان شما، به لینک زیر رفته و درخواست دمو دهید. ما طی یک روز کاری برای هماهنگی برگزاری جلسه با شما تماس میگیریم.
حمایت از همکاران در بحرانهای اجتماعی بحرانهای اجتماعی فراگیر به شدت بر روان افراد تاثیر
نظام پیشنهادات کارکنان چیست و چه اجزایی دارد؟ مدیران اغلب شرکتهای بزرگ دنیا، از
CFR چیست و چگونه آن را در سازمان خود، اجرا کنیم؟ گفتگو، بازخورد و قدردانی (CFR)
تجربه همکاری چیست و چگونه میتوان آن را بهبود بخشید؟ یکی از موضوعاتی که
سازمان مشارکتی آیا تجربه همکاری با سازمانی دارید که کارکنان آنها در اولویتهای بعدی مدیران
تقدیر سازمانی چیست؟ | ریکو برای اینکه واقعاً در شغل خود مؤثر باشید، نیاز است