بهبود تجربه کارکنان ، راهنمای جامع و کاربردی
بهبود تجربه کارکنان ، راهنمای جامع و کاربردی
این روزها مساله تجربه کارکنان (Employee experience) تبدیل به بحث داغی در محافل متخصصین منابع انسانی (Human Resource) شده است. بهبود تجربه کارکنان میتواند بهرهوری و افزایش سودآوری را برای سازمانها به همراه داشته باشد و یا برعکس، ایجاد تجربه بد برای کارکنان میتواند منجر به زوال و از هم پاشیدگی سازمانها شود. اما این که بهبود تجربه کارکنان چیست و چگونه باعث پیشرفت سازمان میشود، مسالهای است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
بهبود تجربه کارکنان چیست؟
قدرت و کیفیت ارتباط عاطفی کارمند با سازمانی که برای آن کار میکند از طریق تعامل با افراد، خط مشیها، فرآیندها و حتی فنآوریها در طول مدت کار در سازمان شکل میگیرد. وقتی به تجربه کارکنان فکر میکنید، بهتر است کل چرخهی زندگی یک کارمند را تصور کنید: از استخدام تا معارفه، فعالیت او در سازمان تا پیشرفت شغلی و در کل هر تجربهای که یک کارمند از بدو ورود تا قبل از خروج از سازمان کسب میکند. تلاش سازمان برای ایجاد تجربهای عالی برای کارکنان در تمامی این مراحل، بهبود تجربه کارکنان معرفی میشود.
فرآیند تجربه کارکنان در شرکت شما چگونه است؟
روشی که افراد از طریق آن فرآیند تجربه کارکنان را درک و سپری میکنند؛ تصور آنها از محلکارشان را شکل میدهد. آیا سازمان شما به این موارد اهمیت میدهد؟ آیا میتوان به مدیران شما اعتماد کرد که شجاعانه حقیقت را بیان کنند؟ آیا رهبران سازمان همواره به تعهدات خود عمل میکنند؟ آیا سازمان شما جایی برای رشد و پیشرفت است؟ آیا کارکنان احساس تعلق به سازمان دارند؟ آیا واقعا از تنوع افکار و شخصیتها استقبال میشود؟ آیا قوانین آنچنان مستحکم هستند که گویی مدیران با مشت آهنین حکومت میکنند یا اینکه از انعطافپذیری استقبال میکنند؟
کارکنان هر روز واقعیت آنچه را که در اطرافشان و برایشان اتفاق میافتد به خاطر میسپارند؛ آنچه آنها تجربه میکنند یا باعث ایجاد رابطهی روز افزون با همکاران و محل کارشان میشود و یا باعث احساس فرسایش و دور شدن از آنها.
ارکان اصلی ایجاد یک تجربه عالی برای کارکنان
در مطالعهای که پیرامون بهبود تجربه کارکنان بر روی 600 نفر انجام گرفته است، 93 درصد از افراد به اتفاق گفتهاند که این 4 حوزه بیش از هر چیز دیگری برای آنها اهمیت دارد:

چهار رکن اصلی بهبود تجربه کارکنان عبارتند از:
ارتباط و تعامل
کارکنان به دنبال محیط کاری هستند که در آن ارتباط اجتماعی خوبی با همکاران و مدیران خود داشته باشند و نسبت به سازمان و اهالی آن احساس تعلق خاطر نمایند.
تاثیرگذاری و کارایی
کارکنان نیاز دارند انتظارات سازمان از آنها به شکلی شفاف مشخص باشد تا بتوانند تاثیر تلاش و مسئولیت پذیری خود را مشاهده کنند. داشتن آگاهی و درک روشن از آنچه که نقش آنها را حائز اهمیت میکند به ایشان احساس قدرت و موفقیت میدهد.
هنگامی که کارکنان در سازمان با نکوداشت و قدردانی مواجه میشوند و شاهد این هستند که تلاشهایشان دیده میشود، خود را در موفقیتهای کسب و کار شریک میدانند و انگیزه درونی آنها به شکل قابل توجهی افزایش مییابد. افرادی که تلاش آنها به روشهای معناداری مورد توجه قرار میگیرد، اغلب در ادامه مسیر همکاری هم به دنبال ارائه کار با کیفیتتر با تلاش بیشتر خواهند بود.
رشد و پیشرفت
کارکنان با نشان دادن عملکرد خوب به دنبال تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودشان هستند. آنها به دنبال محلی برای همکاری هستند که در آنجا امکان رشد و توسعه برایشان فراهم باشد و امکان موثر واقع شدن و بدست آوردن فرصتهایی برای پیشرفت و کسب مهارتهای حرفهای وجود داشته باشد.
ما تا اینجای مطلب هنوز حتی از پوستهی مفهوم تجربه کارکنان عبور نکردهایم. در ادامه با ما همراه باشید تا درک بیشتری در مورد چهار رکن اصلی تجربه کارکنان و نحوهی تأثیر آنها بر کسب و کار را به دست آورید.
چرا بهبود تجربه کارکنان مهم است؟
جیکوب مورگان در کتاب خود «مزیت بهبود تجربه کارکنان» در سال ۲۰۱۷ ، توضیح میدهد که ما در حال حاضر در حال تماشای «تکامل محل کار» هستیم. او به طور خاص در مورد تغییر اولویتهای کارکنان صحبت می کند. دنیای کار به سرعت در حال تغییر است. نسل جدید فعال در بازار رقابتی از فرهنگ “دریافت حقوق در قبال کار” به فرهنگی روی آورده است که در آن کارکنان از شغل خود چیزی فراتر از حقوق و مزایا میخواهند.
پیش از این در دنیای کسب و کار، مردم اغلب به عنوان واحدهای ایجاد درآمد در نظر گرفته می شدند، از آنها انتظار میرفت که در ازای دریافت حقوق ثابت و یک همکاری طولانی مدت و باثبات، فداکاریهای شخصی عمیقی انجام دهند. افراد بسیاری بیش از بیست سال با یک کارفرما همکاری میکردند.
اما آن دوران به سرعت در حال تمام شدن است. نیروی کار امروز به دنبال هدف در نقشهای خود، ارتباط عاطفی، انعطاف پذیری در محل کار و برنامهی کاری شفاف و برخورداری از مزایاست. افراد در سازمان به داشتن فرصتهایی برای رشد و به رسمیت شناختن مشارکتهایشان اهمیت میدهند. دیدن تاثیر کارشان بر روند پیشرفت سازمان الهامبخش خواهد بود و ایجاد انگیزه خواهد کرد. دست یافتن به این نوع تجربه از کار آنقدر برای افراد جدی است که سالانه میلیونها نفر مشاغل فعلی خود را در پی یافتن محل کار مناسب ترک می کنند. ارائه یک تجربه عالی برای کارکنان یک فرآیند یکپارچه است که نه فقط از نظر رویکردی دستیابی به آن لازم است، بلکه از نظر مزایایی که برای سازمان در بر خواهد داشت حائز اهمیت ویژهای است.
بهبود تجربه کارکنان چه مزایایی برای سازمان ایجاد میکند؟
20 درصد افزایش سودآوری
5 تا 10 درصد افزایش حضور منظم
10 تا 20 درصد بهبود در نگهداشت کارکنان
7 تا 14 درصد افزایش رضایت مشتری
این نمودار آمار مربوط به مشارکت کارکنان و تجربه کارکنان را نشان می دهد.
اخیرا در مطالعهای که انجام شد سازمانهایی که در یک چهارم بالایی (چارک بالا) در بهبود تجربه کارکنان قرار گرفتند، تقریباً 3 برابر بازده داراییها و 2 برابر فروش بیشتر را در مقایسه با سازمانهایی که در یک چهارم پایینی قرار دارند، مشاهده کردند.
شرکتهای موفق مانند گوگل، لینکدین، اپل و ادوبی اهمیت تاثیر بهبود تجربه کارکنان را تشخیص داده و به جای برنامههای پراکنده و جزئی برای تقویت مشارکت کارکنان، برنامههای جامع و جدیتری به این منظور جایگزین کردند.
نقش بهبود تجربه کارکنان در حفظ استعدادهای برتر
بیش از 35 میلیون کارمند آمریکایی در سال 2021 از شغل خود استعفا دادند. از طرفی 95 درصد از افراد میگویند که به طور جدی موضوع استعفا فکر میکنند. حتی 33 درصد میگویند که میخواهند حرفه و یا صنعتی که سالها در آن فعالیت داشتهاند را رها کنند. هرچند این اعداد به اندازه کافی تکان دهنده هستند، اما وقتی به کارکنان مختلف نگاه میکنید، وضعیت تشدید هم می شود. 40 درصد از کارکنان گفتهاند که نقش فعلی خود را در ازای نقشی که فراگیر و پررنگتر باشد، ترک خواهند کرد. و حدود 32 درصد کارکنان سیاه پوست بیان کردهاند که قصد دارند در دو سال آینده شغل جدیدی پیدا کنند. با توجه به اینکه سازمانهای نوآور 6 برابر موفقترند و به ازای هر کارمند 2.3 برابر بیشتر پول وارد شرکت میکنند؛ مسالهی بهرهمندی درست از استعدادهای کارکنان تنها مسالهی فرهنگی نیست. بلکه در درآمدزایی برای شرکت اهمیت ویژهای دارد.
با توجه به اینکه بیش از 9 میلیون شغل در آمریکا در جریان است، مسالهی استفاده درست از استعدادها مهمترین مساله پیش روی متخصصان منابع انسانی (HR professionals) در سال 2022 خواهد بود.
به بیان ساده، پرورش دادن استعدادهای کارکنان، قدردانی از دستآوردهای آنها، اهمیت دادن به توسعه فردی در سیستم و مدیریت انعطافپذیر و همدلانه، میتواند کارکنان را از لیست استعفا دهندگان خارج کند.
پلتفرم ریکو با هدف بهبود تجربه کارکنان با فراهمسازی زیرساخت کاربردی برای توسعه فردی و سازمانی کارکنان و همچنین ترویج فرهنگ قدردانی و ایجاد احساس تعلق خاطر آماده همکاری با سازمانهای پیشرو در بهبود تجربه کارکنان میباشد.
جهت دریافت نسخه نمایشی پلتفرم (دمو) از اینجا درخواست خود را ثبت نمایید تا همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل نمایند.
چگونه تجربه کارکنان را بهبود ببخشیم؟
اولین قدم بهبود تجربه کارکنان با ایجاد انگیزه و معنا برای کار شروع میشود. این امر از طریق ایجاد یک فرهنگ قوی و نشان دادن مشارکت صادقانه مدیران و رهبران سازمان و ارائه مزایای مشخص و معنادار برای کارکنان حاصل میشود. بیایید در این مساله کمی عمیقتر شویم. در اینجا مواردی که بر اساس نتایج بیش از 2000 نظرسنجی تجربه کارکنان به دست آمده، ارائه شده است. هر کدام از این موارد با یکی از چهار رکن EX: Employee experience همسو میشوند.
افزایش تعامل
ارزش های اصلی سازمان را در اسرع وقت و به دفعات زیاد به اشتراک بگذارید. ارزشهای شرکت خود در همهی جوانب یعنی از علت ورود افراد به سازمان، بررسی عملکرد افراد در سازمان و… را در رسانههای اجتماعی مربوط به سازمان، نشر دهید. فراموش نکنید که «آنچه تکرار می شود به خاطر سپرده می شود».
فرصتهایی را برای ارتباط همکاران با یکدیگر ارائه دهید. خلاق باشید: کارهایی مثل ناهارهای تیمی، دورهمیهای حضوری، وقت گذاشتن برای کارکنان دورکار و… را جدی بگیرید. با بازخورد رو در رو و ایجاد ارتباطات، افراد بخشها را به ایجاد تعامل بیشتر تشویق کنید.
گوش بدهید؛ بازخورد بگیرید و ایدهها را عملی کنید. از نظرسنجیها، صندوق پیشنهادات و حتی نظرات افراد در هنگام خروج از سازمان استفاده کنید. سپس نقطه نظرات کارکنان را به به برنامهای اجرایی تبدیل کنید. وقتی کارکنان میبینند که رئیسشان بازخورد را جدی میگیرد، «موفقیت سازمان را موفقیت خود» به عنوان دو عنصر به هم گره خورده و همراستا در نظر میگیرند. در نتیجه با جدیت بیشتری وارد میدان میشوند.
نمایش عملکرد
تأثیر کار کارکنان را به آنها نشان دهید. فرهنگِ به رسمیت شناختنِ تمام اعضا را توسعه دهید. فرهنگ قدردانی را به صورت سلسله مراتبی رواج دهید. از کارکنان بخواهید که برای تقدیر از همکاران اقدام کنند. توجه مدیران را به تاثیر گزارشهایشان بر بهبود عملکرد تیم جلب کنید.
مدیران هر بخش را تشویق کنید که با اعضا دیدار رو در رو و یک به یک داشته باشد. جلسات یک به یک، اساس مدیریت عالی است. این امر تداوم روابط را ایجاد می کند، باعث ابراز به موقع بازخورد میشود و به حل مسائل و مشکلات مربوط به پروژهها، پویایی تیم، پشت سر گذاشتن چالشها، ایجاد روحیهی کار تیمی و حتی پیشگیری از فرسودگی شغلی کمک می کند.
مشارکت کارکنان را به ماموریت، ارزش ها و اهداف کلی شرکت متصل کنید. اهداف فردی را با اهداف شرکت گره بزنید و کارکنانی که به خوبی همسو و هماهنگ با اهداف سازمان هستند را شناسایی و تصدیق کنید. وقتی کارکنان تأثیر کار خود را می بینند، انگیزه پیدا می کنند.
به طور واضح و مشخص قدردانی کنید. دقیق باشید. وقتی کارمند، نوشتهای مربوط به سال قبل را میبیند، باید بتواند به وضوح تشخیص دهد که آن متن در مورد چه چیزی بوده است. به عنوان مثال “وقتی کار x را انجام دادید، ما از نتایج y , zبهرهمند شدیم.” کارهایی که انجام دادند و همچنین تأثیری که عملکردشان داشته را بیان کنید.
قدردانی را به موقع انجام دهید. قدردانی که در لحظه انجام میشود موثرتر از یک تقدیرنامه کلی است که ماهها بعد به کارکنان داده میشود. یک یادداشت تشکر غیررسمی و یا یک بازخورد بهموقع، دادن امتیاز به افراد در سیستم پاداش شرکت “پلتفرم ریکو” به همراه یک یادداشت صمیمانه و مشخص«ممنونم برای…» و در کل تمام بازخوردهایی که در لحظه داده میشوند؛ به کارکنان اطلاع میدهند که کارشان درست است و تلاششان دیده میشود.
رشد و توسعه
مسیرهای روشنی برای پیشرفت شغلی ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان می دانند برای رسیدن به سطح بعدی چه چیزی لازم است و چرخههای پیشرفت چگونه شکل میگیرند. وقتی کارکنان بدانند برای موفقیت چه چیزی لازم است، باانگیزهی بیشتری عمل میکنند و کمتر دچار ناامیدی میشوند. فرصتهای رشد متنوعی را ارائه دهید. خلاقانه فکر کنید: دورههای آموزشی، مشاوره، گردهمآییها، فرصتهای یادگیری ساختاریافته و… همه به رشد جمعی اعضا کمک میکند.
پلتفرم بهبود تجربه کارکنان چیست و چگونه به سازمانها کمک میکند؟
یک پلتفرم EX برای کمک به رهبران منابع انسانی (HR) طراحی شده است که بیشتر جنبههای پشتیبانی تجربه کارکنان را مدیریت کنند (شامل اهداف، بازخوردها، پاداشها و تقدیرها). یک پلتفرم کارآمد باید ساده، شهودی حسی، سرگرم کننده و منعطف باشد. همچنین قادر به ارائهی راهکارهایی باشد که موجب افزایش تعامل و بهرهوری کارکنان میشود.
پلتفرم EX چگونه روند کار را تغییر می دهد؟
سهولت در دسترسی
سادگی و آنلاین بودن یک پلتفرم بهبود تجربه کارکنان استرس را از کاربران میکاهد، ورود و استفاده از این سیستم به سهولت انجام میپذیرد، خطرات امنیتی را کاهش میدهد و نرخ پذیرش سیستم بین کارکنان را افزایش میدهد.
اطلاعات در هم تنیده استراتژیک
32 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر هاروارد بیزینس ریویو گزارش دادند که عدم ارتباط بین مشارکت کارکنان و سیستمهای مدیریت عملکرد یکی از بزرگترین موانع برای به دست آوردن ارزش از طریق سرمایهگذاریهای سازمان در افزایش مشارکت کارکنان است. وقتی بینشهای مبتنی بر دادههای تعامل کارکنان در یک مکان قرار میگیرند، دقت و سهولت مدیریت عملکرد بهبود مییابد. این خبر خوبی برای برابری، شفافیت و کاهش فشار از مدیران است.
کارکنان در تعامل با یکدیگر
یک پلتفرم بهبود تجربه کارکنان به تمام اعضای سازمان این امکان را میدهد که در هر زمان و از هر مکان در بین تیمها و بخشهای مختلف برای تصدیق و تحسین یکدیگر مشارکت داشته باشند. این امر برای کارکنان دورکار نیز بسیار ارزشمند است، چرا که در غیر این صورت ممکن است احساس کنند ارتباط با سازمان را از دست دادهاند.
تقویت فرهنگ
با تغییر دنیای کار، باید فضاهای جدیدی برای ایجاد فرهنگ ارزشمند شرکت پیدا کنیم. یک پلتفرم EX به کارکنان اجازه میدهد تا همکاران خود را برای نامزدی دریافت جوایز و پاداش انتخاب کنند. پلتفرم بهبود تجربه کارکنان روشی را برای ایجاد انگیزه و حمایت از انواع فعالیتها نظیر رویدادهای توسعهی حرفهای، فعالیتهای اجتماعی، ابتکارات سلامتی و جلسات همگانی فراهم میکند. میتوانید فرهنگ خود را حول شناخت و موارد دیگر، در یک فضا گرد هم آورید.
و این تازه شروع کار است! برای دریافت لیست کامل آنچه که استفاده از یک پلتفرم بهبود تجربه کارکنان می تواند برای یک سازمان انجام دهد، با ما همراه باشید تا دریابید که چگونه این پلتفرم، به سازمان شما قدرت میدهد.
برای دریافت پلتفرم بهبود تجربه کارکنان ریکو از اینجا درخواست نمایید.
نقش مدیر را جدی بگیرید!
یک نفر در زندگی یک کارمند وجود دارد که می تواند تا 70 درصد در او تعهد به کار ایجاد کند و آن شخص “مدیر” است. اغلب گفته می شود که کارکنان مشاغلِ بد را ترک نمیکنند، بلکه آنها مدیرانِ بد را ترک می کنند. ما معتقدیم که برعکس آن نیز صادق است. کارکنان برای مدیران بزرگ باقی میمانند. به بیان دیگر، افرادی که در مقام مدیریت هستند تأثیر زیادی بر تجربه کارکنان دارند. در واقع، 81 درصد از کارکنان گزارش میدهند که وقتی مدیرشان از آنها قدردانی میکند، انگیزهی بیشتری برای کار کردن دارند.
بنابراین، وقتی صحبت از بهبود تجربه کارکنان به میان میآید، یک مدیر دقیقاً مسئول چه چیزی است؟ و خوب انجام دادن کار او به چه معناست؟
یک شروع خوب
مدیران در هر مرحله از مسیر همکاری کارکنان با سازمان دخیل هستند. از همان ابتدای کار، آنها حضور دارند تا مطمئن شوند که کارکنان به گرمی مورد استقبال قرار میگیرند و به خوبی به تیم خود معرفی می شوند.
شرکتها به طور معمول هزاران دلار را برای به دست آوردن هر استخدام جدید خرج میکنند، بنابراین ضروری است که شروعی داشته باشند که باعث شود افراد تمایل پیدا کنند که در سازمان بمانند. این بدان معناست که اطمینان حاصل شود که استخدامهای جدید تعاملات درستی را آغاز میکنند و افراد به سرعت از خط مشیها، فرآیندها و فنآوریهای مورد استفاده سازمان آگاه شده و در جریان همکاریها قرار میگیرند. این به معنای آشنایی آنها با فضای فیزیکی است. در یک شرکت کوچکتر، یک مدیر ممکن است همهی این کارها را شخصا انجام دهد. اما در یک سازمان بزرگتر، آنها ممکن است تفویض اختیار کنند. به این معنا که وظیفهی آشنا کردن کارکنان را به عهدهی مدیران بخشها بگذارند. در هر صورت، مسئولیت نهایی برای یک شروع پرقدرت و عالی بر عهدهی مدیران است.
عملکرد موثر
مدیران میتوانند از طریق بررسیهای مداوم و مکرر فردی و مدیریت عملکرد، تجربهای برای کارکنان ایجاد کنند که اهداف مشترک، تکالیف چالشبرانگیز و معنادار را فراهم میکند. این وظیفهی یک مدیر است که تمام مشکلات را شناسایی و به رفع آنها کمک کند.
مدیرانی که بر اساس سبک تعاملی عمل میکنند، معمولا بسیار موفق هستند. وقتی کارکنان، مدیران خود را به عنوان شریک یا مربی میبینند، شادتر و درگیرتر میشوند. همدلی، انعطافپذیری و در نظر گرفتن بُعد آسیبپذیری افراد، کلیدهای ضروری برای ایجاد روابط کاری سالم بین مدیران بخشها و گزارشهای آنها هستند. مدیران بزرگ هر چند وقت یک بار به بازخوردها گوش میدهند. در واقع آنها با کارکنان خود رشد میکنند.
رشد و توسعه
کارکنان با تلاش برای ارائه عملکردی بهتر به دنبال این هستند که به بهترین نسخه از خود تبدیل شوند؛ تمایل دارند با سازمان و مدیری همکاری کنند که به آنها کمک کند تا در این کار موفق شوند. این وظیفهی یک مدیر است که صادقانه به اهدافی که در پشت انتظاراتی که از کارکنان سازمان دارند، نگاه کند و در این راه برای کسب مهارتهای جدید، علاقه نشان دهد. مدیران بزرگ بازخورد بهموقع ارائه میکنند که منحصربهفرد، مرتبط و موثر است. آنها به جای ویژگیها، بر رفتارها تمرکز دارند. همچنین پاداشهای سخاوتمندانهای ارائه میدهند. طبق آمار، “انگیزهی 81 درصد از کارکنان” از “قدردانی مدیران” به دست میآید. 81 درصد واقعا عدد کمی نیست! وقتی مدیران با کارکنان برای کمک به رشدِ بیشتر همکاری میکنند، برای همه یک همکاری برد-برد حاصل میشود.
پایان همکاری و خروج
زمانی که یک کارمند در حال خروج داوطلبانه از سازمان است، مدیران بزرگ، به تجربه خداحافظی با یکی از اعضا معنا میبخشند. آنها افتخارات وی در سازمان را جشن میگیرند. از او تشکر و قدردانی میکنند. مهمتر از همه او را تشویق به ماندن و حفظ ارتباط میکنند. به عبارتی در صورت نیاز به خروج یکی از کارکنان از سازمان، مدیرانِ خوب، وضعیت را منصفانه و سریع مدیریت می کنند. در طول کل چرخهی زندگی کارکنان در سازمان، مدیران حضور دارند و مشتاق شنیدنِ بیشتر در مورد اینکه «چگونه میتوانند یک تجربه عالی برای کارکنان ایجاد کنند» هستند.
تجربه کارکنان در مقابل مشارکت کارکنان
تفاوت بین “تجربه” و “تعامل” چیست؟
اصطلاح “تعامل کارکنان” به انگیزه و انرژی درونی اشاره دارد که کارکنان هر روز به نقش خود وارد میکنند. تعامل عالی کارکنان یکی از نتایج ارائه یک تجربه عالی از طرف سازمان برای کارکنان است.
به این موضوع فکر کنید: وقتی یک کارمند از همکاری و شغل خود خوشحال است، کار برایش چالش برانگیز و معنادار است، با دیگران ارتباط برقرار میکند و مورد قدردانی قرار میگیرد، در پیشبرد کار سازمان، مشارکت و تلاش موثرتری ارائه میکند. این همان تعامل کارکنان است که یک مزیت بزرگ برای سازمان به حساب میآید.
به گفتهی گالوپ، سازمانهایی که مشارکت کارکنان در آن زیاد است:
- 21 درصد سود بیشتر کسب میکنند.
- 41 درصد غیبت کارکنان کاهش مییابد.
- 17 درصد افزایش بهرهوری دارند.
- 25 درصد گردش مالی کمتر در هزینهها را تجربه میکنند.
- 10 درصد تعامل بیشتر با مشتری خواهند داشت.
چگونه مشارکت کارکنان را افزایش دهیم؟
Bersin Associates اشاره میکند که شرکتها سالانه بیش از 1 میلیارد دلار برای “افزایش تعامل” هزینه کردهاند. اما درصد کارکنان متعهد برای بیش از یک دهه ثابت مانده است (حدود 30 درصد). یعنی بیشتر شرکتها با وجود صرف هزینهی زیاد، مشکل را از ریشه حل نکردهاند چون نتوانستهاند نرخ تعهد کارکنان به سازمان را افزایش دهند. سرمایهگذاری در ایجاد ارتباط در بین اعضای سازمان، فرصتهای رشد، قدردانی و ارائه تعریف روشن از انتظاراتی که از عملکرد کارکنان مد نظر است؛ بهترین اقدامات برای مشاهدهی دستاوردهای بزرگ در افزایش تعامل کارکنان است.
بهبود تجربه کارکنان با پلتفرم آنلاین ریکو
وضعیت آیندهی بهرهوری در کسبوکار شما و همچنین وضعیت عملکرد همه سازمانهایی که با بهبود تجربه کارکنان خود دست و پنجه نرم میکنند، بستگی به این دارد که از چه راهکارها و چه ابزارهایی استفاده میکنند.
بنابراین، آیا از نگرشها، رفتارها و باورهای چند دهه گذشته حمایت میکنید که احساس تعلق کارکنان را کاهش میداد؟ یا با ایجاد فرهنگی که افراد در آن احساس تعلق میکنند، درک میکنند که عملکردشان معنادار است، از تلاشهایشان قدردانی میشود و فرصتهایشان برای رشد و توسعه فردی و شغلی نامحدود است، شرکت خود را در مسیر پیشرفت و با نگاه به آینده هدایت میکنید؟
ما در تیم ریکو مشتاقیم تمام راهکارهایی که برای “بهبود تجربه کار و همکاری برای همه کارکنان” نیاز دارید را گرد هم آوریم. به همین دلیل است که پلتفرم بهبود تجربه کارکنان ریکو، راهکارهای جامعی را در یک پلتفرم ساده و با کاربری آسان توسعه داده است. اگر آمادهی همسو کردن اعضا با اهداف سازمان، ایجاد ارتباط عمیق و تعامل موثر کارکنان در محل کار خود هستید، میتوانید پلتفرم ریکو را بررسی کنید.
برای دریافت نسخهی نمایشی پلتفرم ریکو (دمو) از اینجا درخواست خود را ثبت نمایید.